maandag 16 februari 2015

Review: Fing'rs Nail Polish Corrector Pen


Alweer een tijdje terug kreeg ik deze nagellak remover pen van een vriendin voor mijn verjaardag. Ik wou hem heel graag testen, maar het leek me leuk om hier voor jullie foto's van te maken. Door gebrek aan tijd en of een goede val van het licht, kwam het er maar niet van om hem te gebruiken en kwam hij zelfs ergens achter in mijn kast te liggen, tot nu dan! Ik zag hem weer liggen en ben gelijk aan de slag gegaan. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan gauw verder.



Op de verpakking staat dat de pen makkelijk en nauwkeurig nagellak foutjes corrigeert. Om nieuwsgierig van te worden, want dat zou een hoop gepruts met wattenstaafjes kunnen voorkomen.


De verpakking is erg eenvoudig. Met recht een pen, of eigenlijk wel stift te noemen. Vrij simpel en zelf vind ik het niet echt luxe uitstralen, maar dit hoeft verder niet veel uit te maken als de pen goed werkt. De dop zit vrij strak op de pen, wat ik zelf wel goed vind, omdat hij dan niet snel kan uitdrogen doordat de dop eraf is gevallen.


De pen zelf valt, zoals ik net al zei, meer een stift te noemen. De stift loopt in een punt met aan één kant een plat afgesneden zijde. Deze zijde is handig om dikke strepen makkelijk weg te halen en de punt wordt scherper van deze zijde, waardoor er erg precies mee gewerkt kan worden. Een pluspunt dus. 

Dan is het nu tijd om de pen echt te testen. Hieronder heb ik eerst een foto van hoe mijn nagel er voor het gebruik uit zag en daarna één van na het gebruikt.


Je ziet na het gebruikt een grote verbetering. Er zitten geen dikke strepen meer om mijn nagel en wat er nog wel zit valt vrijwel niet op. Ik kon vrij precies werken met de pen, al denk ik dat er nog wat oefening in zit om het perfect te maken. De pen werkte erg makkelijk, één keer over de huid en de nagellak was er bijna helemaal af. Het nadeel is wel dat, zoals hierboven te zien, er een rode gloed achterbleef, maar ik neem aan dat dat door de kleur komt en bij andere kleuren nagellak niet het geval zal zijn.

De pen zelf voelde overigens ook fijn aan. Hij was niet super hard, schuurde niet en het reinigingsmiddel liet geen brandend gevoel achter. Voor de pen wordt volgens mij een gewone nagellak remover gebruikt (zonder aceton!) en als je aan het witte stift gedeelte trekt, kan je deze eruit halen. Wanneer de pen het niet meer doet, zal ik daarom zeker proberen om er wat nagellak remover in te gieten, ik denk namelijk dat je hem hiermee gewoon weer bij kan vullen.


De pen is na gebruik wel aangetast. Hoe hard ik ook mijn best doe om hem schoon te maken, dit heb ik ook tussendoor gedaan, de pen werd en bleef toch rood. Ook had ik het gevoel dat de pen wat minder goed ging werken door dit restje nagellak, dus ik weet niet of de pen erg lang mee zal gaan. 

Al met al vind ik dit een top product, makkelijk en goed in gebruik, vriendelijk voor de huid en erg precies. Het enige echte minpunt wat ik heb, is dat ik twijfels heb over de levensduur van het product, maar laten we hopen dat dit gevoel helemaal fout is.

Xxx
In elk geval te koop bij de Etos en heeft een prijs van rond de vier euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten