maandag 6 april 2015

Review: Essence Eyeliner Pen 001


Na lang nadenken en een beetje zoeken, kocht ik laatst deze eyeliner pen. Eigenlijk was ik aan het sparen en ik heb ook al verschillende soorten eyeliner, dus ik was erg aan het twijfelen of ik het wel zou doen. Uiteindelijk heb ik hem toch maar gekocht, mede doordat hij super goedkoop was, en ik ben erg blij met deze keuze, want echt I love it!

Het is een mooie budgetproof eyeliner pen, die ik al snel aan zou raden. Over de ins en outs van dit product, zal ik jullie hieronder meer vertellen.


Als eerst de pen zelf. De pen is van een soort sponsig materiaal gemaakt, wat mij voornamelijk aan een stift doet denken, hij loopt dun uit, maar is niet te lang waardoor de punt niet ombuigt wanneer je hiermee aan het werk bent. Met een eerdere pen van Essence had ik hiermee een slechte ervaring; de punt was te lang, waardoor er niet mee te werken viel, omdat hij telkens omboog. Dit maakte me een beetje schichtig over de andere eyeliner pennen van Essence. Gelukkig is dit dus niet het geval met deze pen, waar ik helemaal gelukkig van werd en me in elk geval goede hoop gaf.

Qua verpakking is de eyeliner pen erg simpel, gewoon zwart, glanzend en een dop die er stevig op zit, waardoor hij er niet zomaar af kan vallen en de pen minder snel zal uitdrogen.


Ook de dikte van de pen vind ik erg goed. Op de foto hierboven valt hij wat dikker uit dan hij in gebruik is, in gebruik kan je namelijk super precies te werk gaan en is het maken van een flinterdunne streep een makkie. Zeker voor een casual make-up look vind ik deze eyeliner dan ook erg geschikt; hij valt erg onopvallend te gebruiken.

De eyeliner heeft trouwens wel een diep zwarte kleur, dit maakt het wat moeilijker om een zachte make-up look te maken, maar maakt het zeker niet onmogelijk. Eerlijk gezegd vind ik een echt zwarte eyeliner toch het mooiste om te hebben en zal ik sowieso niet voor eyeliner gaan wanneer ik mijn make-up look vrij natuurlijk en zacht wil houden.


Ik heb mijn best gedaan om de eyeliner mooi over te laten komen op de foto's, maar dat was nog vrij moeilijk. Wat in elk geval goed zichtbaar is op de onderste foto, is dat ik een heel dun lijntje heb kunnen trekken langs de rand van mijn wimpers. Dat is het gedeelte van de eyeliner waar ik altijd het meeste moeite mee heb, maar met deze pen valt dit simpel te doen en als je toch uit schiet valt de eyeliner prima bij te werken met een wattenstaafje en wat make-up remover, wat voor iemand als ik, die soms wat zit te prutsen, een hele verademing is.

De verpakking belooft overigens dat de eyeliner waterproof is. Dit heb ik onder de douche getest en zelfs met water wat recht op het ooglid viel, is hij geen millimeter uitgelopen en bleef hij steevast zitten. Wat hieraan dan weer wel op te merken valt, is dat wanneer je over de net nat geworden eyeliner gaat, hij wel meteen weg is. Dat is natuurlijk niet zo handig als er wat in je oog zit en je  er hierdoor in moet wrijven, maar in elk geval wordt de belofte van de verpakking wel waar gemaakt.

Waar ik jullie ook nog even op wil wijzen, is dat de eyeliner na een dag vol school en fietsen bij mij wel wat afdrukt (met name de wing drukt in het hoekje van mijn oog af). Op zich valt dit wel mee, maar het is wel iets om in de gaten te houden als je er al een hele dag op hebt zitten.

Mijn conclusie is, zoals jullie wel gemerkt hebben, goed over dit product. De pen is makkelijk in gebruik, waterproof, diepzwart en blijft redelijk goed zitten. Ook vallen er super dunnen lijntjes mee te maken, wat een perfecte resultaat geeft.

Prijs: €2.89 en te koop bij o.a. het Kruidvat
Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten