maandag 21 april 2014

Fashion Alfabet: A

A
Vanaf vandaag heb ik weer eens wat nieuws voor jullie, namelijk een Fashion Alfabet. Ik zat laatst eens te denken waar ik allemaal over kan schrijven en toen bedacht ik me, dat ik eigenlijk nog nooit een soort alfabet heb gezien met allemaal fashionachtige dingen. Dus hier is hij dan (mijn) Fashion Alfabet.

Ik zal de aankomende weken alle letters van het alfabet afgaan en jullie vertellen waar ik het eerst aan denk bij die letters op fashion gebied. Soms kunnen hier favourites van iets tussen staan of zal ik jullie foto's laten zien, maar ik zal sowieso altijd wat vertellen over de woorden die ik heb gekozen bij een letter.

Ik begin van daag bij het begin van het alfabet: de letter A. 

Accessoires

Accessoires is het eerste waar ik aan denk bij de letter A. Hierboven heb ik twee van mijn favoriete accessoires items, mijn oudroze roosvormige oorknopjes met pareltjes in het midden en mijn haarknip met een zwarte strik met zilveren studs erop. De oorknopjes heb ik de laatste tijd eigenlijk pas ontdekt. Vorig jaar zomer heb ik ze namelijk al gekocht, maar verder nooit echt in gehad. Nu draag ik ze sowieso één keer in de week.
De haarknip is trouwens super handig op een bad hair day of als je niet echt tijd hebt om je haar te doen. Door je haar snel aan één kant naar achteren te doen en vast te zetten, zit je haar de hele dag goed en valt het niet op als het een beetje vet of futloos is. Vooral voor mensen met wat korter haar, als ik, is dit erg handig, omdat je haar vaak niet een staart past om je bad hair day te verbergen.

Armbandjes
Eerlijk gezegd draag ik op het moment nauwelijks nog armbandjes. Ik heb tijden een zwart gevlochten armbandje om gehad waar je van die kralen aan kan doen, maar die is kapot gegaan en kon jammer genoeg niet meer gemaakt worden. Op zich vind ik armbandjes trouwens wel heel leuk, maar in de winter, met lange mouwen, is het  toch wat moeilijker (vind ik) om armbandjes te combineren. Ik ga overigens deze zomer wel weer meer armbandjes dragen. Vooral van die geknoopte armbandjes, die jullie in een blogbericht van een paar weken terug konden zien, zal ik deze zomer meer gaan dragen en ik ben nog opzoek naar een paar armbandjes met parels erin verwerkt, dus als ik die gevonden heb zullen mijn polsen vast wel weer gesierd worden met armbandjes.

Armani
Ook wel Giorgio Armani. Één van de bekendste mode ontwerpers en merk. Zelf heb ik niet zoveel met het merk, omdat het voor mij toch boven prijsklasse licht, maar laatst kreeg ik een testertje van de parfum Armani Mania en die beviel me op zich wel. Ik vind de geur alleen net wat te sterk en niet bloemig genoeg voor mij.
A-lijn
Strak van boven en wijd uitlopend van onder, dat is het A-lijn model. Vooral bekend van de jurkjes, maar ook vaak gebruikt bij rokjes en jassen. Zelf heb ik verschillende     A-lijn jurkjes, maar verder eigenlijk ook geen rokjes of jassen in dit model. Bij jassen vind ik het model trouwens wel heel mooi, bij rokken ben ik er wat minder fan van..

Volg mij via: Bloglovin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten