maandag 10 november 2014

Blogjaardag: Hoe ontstaan+een aantal terugblikken

Yeay! Aankomende zondag bestaat mijn blog één jaar, dus krijgen jullie deze week extra berichten om het te vieren! Vandaag zal ik jullie vertellen hoe en waarom ik mijn blog begonnen ben en gaan we terugblikken op het afgelopen jaar.

Hoe en waarom ik mijn blog begonnen ben:
Eigenlijk zat ik er al een tijdje mee dat alles wat er over kleding en make-up (vooral nagellak) in me op kwam, ik tegen niemand kon zeggen. Mijn vriendinnen houden over het algemeen niet zo van deze onderwerpen, dus dan is het ook niet leuk om hierover met hen te praten. Op dat moment keek ik vrij veel op youtube naar filmpjes, maar ik wou niet meteen met mijn hoofd op youtube staan (klinkt misschien een beetje vreemd, maar zo was het), toen ben ik eens wat meer rond gaan kijken en kwam ik op blogs uit. Dat was het! Dacht ik toen, dit lijkt me leuk. Hier heb ik toen nog wel een aantal weken over nagedacht, wil ik dit wel echt? en hoe zou ik dat dan doen? Uiteindelijk heb ik op zaterdag 16 november 2013 de knoop doorgehakt en heb ik me aangemeld op blogger.
In het beginnen deed ik dit nog wel anoniem, doordat ik mijn hoofd op de foto's niet liet zien, maar later, toen ik wat meer aan mijn blog gewend was, heb ik jullie mijn ware ik laten zien en ben ik bij outfit-foto's er gewoon helemaal op gegaan. Dit vond ik eerlijk gezegd ook wel een stuk mooier, omdat je daarvoor toch een gevoel had alsof je naar een halve foto zat te kijken en dat is eigenlijk hoe mijn blog nu is.

Terugblikken!
In het afgelopen jaar zijn vooral mijn foto's heel erg veranderd. In het begin bijvoorbeeld wist niet eens iedereen bij mij thuis dat ik een blog had, dus maakte ik alle foto's zelf, op mijn kamer. De foto's van producten en mijn nagels maakte ik gewoon op de grond, op een vaak willekeurige plek! Ook gebruikte ik toen de camera van mijn telefoon nog waardoor ik de foto's een stuk kleiner op mijn blog zette, om ze er niet pixellig op te krijgen. Nu alweer 48 berichten later ziet dat er echt enorm anders uit.

Het verschil tussen een jaar geleden en een paar weken terug:


Hier valt de verbeterde kwaliteit vooral erg op, vind ik.

Ook de plaats waar ik de foto's maak is erg veranderd. Zo maakte ik foto's van producten en mijn nagels eerst op de grond, omdat ik niet goed wist waar het anders moest. Daarna in een doosje waarin ik wit papier geplakt had en nu vooral op plekken met een witte of redelijk neutrale achtergrond.


Het is trouwens ook erg vaak mis gegaan. Zo heb ik weleens gehad dat ik mijn nagels lakte en dat er van het eerste laagje geen scherpe foto was of dat ik er een hele tijd tussen uit was. Dit vind ik zelf nog het ergste. Vaak kwam het gewoon doordat ik geen goede planning voor mijn blog had. Hopelijk gaat dit volgend jaar een stuk minder gebeuren, sowieso doordat ik een hele andere planning qua berichten heb, maar ook omdat ik een agenda voor mijn blog gekocht heb, kan ik alles een stuk beter inplannen.

Wat ik jullie ook graag nog even wil laten zien, is hoe mijn kledingkast er nu uit ziet. Misschien weten jullie nog dat ik in het voorjaar een bericht heb gepost, met hoe ik mijn kledingkast heb opgeruimd, nu wil ik jullie laten zien of hij nog steeds zo netjes is en of de manier van  indelen nou echt zo handig was.

Links na het opruimen, rechts nu:


Zoals jullie kunnen zien, is het wel iets minder opgeruimd, maar nog steeds geen enorme troep. Mijn advies is dan ook: Gebruik verschillende vakken of bakken om je kleding te scheiden. Op deze manier heb je misschien alsnog per bak een rotzooitje, maar wat vooral een groot voordeel is, is dat je eerder een klein stapeltje kleding opnieuw opvouwt en in de kast legt, dan dat je dit met je hele kledingkast zal doen, dus zeker een aanrader.

Als laatst wil ik iedereen die mij geholpen heeft met mijn blog en natuurlijk iedereen die mijn blog bezoekt enorm bedanken en ik hoop echt dat ik nog een tijdje door kan gaan en dat ik misschien wel weer meer kan bereiken dan één bericht in de week.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten