vrijdag 11 september 2015

DIY: Ringenhouder


Een stukje decoratief en gewoon heel handig, dat is de leuke DIY van vandaag. Ik zit al een tijdje te prutsen met het opbergen van mijn ringen. In een bakje raak ik het overzicht kwijt en een goede en leuke andere optie ben ik (thuis) nog niet echt tegengekomen.

Na wat zoeken in huis vond ik een stokje waar mijn ringen perfect omheen passen. Ook de lengte was precies goed, dus ik ben gaan denken hoe ik mijn ringenhouder wou gaan maken. Voor deze DIY heb ik overigens niets hoeven kopen. Alles lag nog in huis. Lekker goedkoop dus!



Wat heb je nodig?
- Een stokje waar je ringen omheen passen
- Verf. Ik heb Bosbes blauw genomen
- Touw. Op de foto hierboven ligt rood knutsel touw, maar omdat
dit er uiteindelijk niet mooi uitzag ben ik voor ander touw gegaan.
- Iets van een kokertje waar het stukje in kan staan om te drogen
- Notitieblokjes of wat anders als ondergrond tijdens het verven
- Een verfstokje om de verf te mengen
- Een satéprikker

Laten we beginnen!


1. Zorg ervoor dat je verf goed gemengd is en dompel dan één uiteinde van het stokje in de verf.


2. Veeg met de satéprikker de verf in strepen uit, zodat je een uitgelopen effect krijgt.
3. Wacht (minimaal een dag) tot de verf droog is en doe hetzelfde bij de andere kant van het stokje.


4. Wacht nu weer tot de verf droog is en knip een stuk touw af. Welke grote het touw moet zijn, is helemaal afhankelijk van waar je de ringenhouder op wil hangen.Ik hang hem aan de vensterbank boven mijn make-upkastje, dus mijn touwtje is vrij kort.

5. Knoop het touwtje aan beide uiteinden van het stokje vast en klaar is je ringenhouder!

Nu nog wat ringen er aan. Dit doe je door aan één kant het knoopje van het stokje te schuiven en deze na de ringen er weer aan te schuiven. Ik heb de ringenhouder overigens met wat tape onder mijn vensterbank bevestigd. Doordat hij er onder hangt valt dit niet op, maar je zou de ringenhouder natuurlijk ook aan een haakje of iets anders kunnen hangen.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten