maandag 14 september 2015

Black and basic


Een paar weken terug gaf ik als tip om je basics op orde te hebben. Dit geeft je veel mogelijkheden om te combineren, maar dit is ook handig als je op moet schieten en een snel een outfit nodig hebt. Toen bedacht ik me dat het wel leuk is om hier nog wat uitgebreider op in te gaan. Daarom vandaag wat basics om de aankomende tijd mee door te komen. Vooral voor de herfst dus :)


Ik wil jullie overigens alvast mijn excuses aanbieden voor de kwaliteit van de foto's. Ze zagen er een stuk beter uit toen ik ze maakte en toen ik erachter kwam hoe ze werkelijk waren geworden, was het al te laat om nog nieuwe, beter foto's te maken.


Bij basics kom ik het snelst uit op zwart. Met name in de herfst en de winter waar we nu weer aan toe zijn, is dit één van mijn favoriete kleuren. De wereld om ons heen wordt langzaam wat kleurlozer en zo onze outfits ook. Wat ik als eerst als basic heb gekozen, is een zwarte coltrui. Sowieso zijn de coltrui op het moment een echte must en door hem in een basic kleur te kopen valt hij nog lekker veel te dragen ook.

Daarnaast blijft een goed zwart rokje altijd handig. Ik ben voor een skater skirt gegaan, maar een mooie kokerrok of een ander soort rokje zijn net zo handig. Voor elke gelegenheid valt een zwart rokje wel te combineren en maakt hij je outfit net iets vrouwelijker dan een broek zou doen.


Voor deze winter ben ik trouwens helemaal into the pantalons. Ik ben een tijdje op jacht geweest naar een mooi pantalon en afgelopen week heb ik mijn slag eindelijk bij de H&M kunnen slagen. Ik ben helemaal verliefd en weet zeker dat ik hem veel zal gaan dragen. Mijn gewone zwarte broek draag ik al heel vaak, maar een pantalon geeft toch net dat beetje extra aan een outfit. Voornamelijk doordat de broek iets wijdere pijpen heeft (wat natuurlijk het model is), valt hij wat meer op en de stof maakt hem meteen wat netter en misschien wat zakelijker wat me een soort boost van zelfvertrouwen en een zakelijk gevoel geeft. Eigenschappen die wel bij mijn stijl passen.

Een wit shirt, wou ik trouwens nog wel even mededelen, is altijd goed. Hij maakt je outfit wat minder zwaar en donker en als hij echt wit is, geeft het een frisse en vooral schone uitstraling aan je outfit mee.

Als laatst wil ik nog even stil staan bij de schoenen. Wat ik hier vooral in wil meegeven, is dat je van iedere soort schoen minimaal één basic paar zou moeten hebben. Zo heb je voor iedere gelegenheid wat te dragen en valt er wat makkelijker af te wisselen in het paar schoenen dat je aan trekt. Zelf heb ik dan ook één paar zwarte laarsjes, een paar lage zwarte schoenen, een paar zwarte pump en twee paar andere soort zwarte hakken (zie o.a. hierboven). Dit geeft me veel keus en verveelt een stuk minder snel. Alleen een ander paar schoenen aantrekken kan namelijk al een wereld van verschil zijn!

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten