vrijdag 4 september 2015

My Style Food: Mijn Favoriete Zelfgemaakte IJs


Misschien heb je er eerder van gehoord, misschien ook niet, maar bevroren fruit is één van de lekkerste en makkelijkste dingen om ijs van te maken. Vooral deze zomer heb ik van mijn zelfgemaakte ijs genoten en het allerbeste: je hebt maar twee ingrediënten nodig.

Namelijk: bevroren fruit (ik gebruik meestal banaan of zomerfruit) en yoghurt.
Hier maak je heerlijk (vrij) softijs van.

Hoe maak je het ijs:


1. Doe het bevroren ijs in een blender. Qua portie is het een beetje moeilijk te benoemen, maar als ik banaan gebruik, heb je er één per portie nodig.

2. Giet hier een laagje yoghurt overheen. Hoeveel is lekker om naar eigen smaak doseren.

3. Blend dit tot een glad geheel en je ijs is klaar om te eten. Je kan  eventueel nog wat melk of water tussendoor toevoegen als het fruit niet goed wil blenden, maar dit is niet per se nodig of beter.

Heb jij wel eens van dit soort ijs gehad?

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten