maandag 17 augustus 2015

Back to school: 5 altijd handige tips


Vandaag is het weer zo ver: ik moet weer naar school. Het is tijd om mijn boeken op te halen en weer fris en uitgerust terug naar school te gaan. Ik ga intussen naar de vijfde klas en dat beteken dat ik mezelf de afgelopen jaren wel wat handige dingen heb aangeleerd om alles een beetje goed door te komen. Niet alleen handig voor mij, maar ook voor jullie, want ik zal jullie vandaag vertellen wat voor mij het beste werkt en waar ik altijd wat aan heb.



1
Wat is er beter dan te beginnen met je outfit. De eerste weken gaat het vaak nog wel om leuke nieuwe outfits te creëren. Je bent in de vakantie wezen winkelen en hebt allerlei nieuwe kledingstukken gescoord waar je nog helemaal enthousiast mee aan de slag kan gaan. Maar dan komt dat moment waarop je voor je kledingkast staat en niet meer weet wat je aan met trekken. Wat nu?

Ik ben er achter gekomen dat dit probleem voor een groot deel te voorkomen valt. Waar je namelijk voor moet zorgen is dat je een goede basis hebt. Veel basics dus. Een zwarte broek, een zwarte skater skirt of een wit shirt, allemaal hebben ze gemeen dat ze goed te combineren vallen. Dus hoe meer basics hoe meer outfits. En als je een goede basis hebt, kan je deze uitbreiden met wat minder goed te combineren items. Deze zullen je outfit wat unieker maken en jou eigen stijl kan je via deze kledingstukken goed laten uitkomen.

Dit geldt niet alleen voor kleding, maar ook voor je schooltas en je schoenen. Zelf heb ik, zoals je op de foto hierboven kan zien, een zwarte rugzak. Het model van de rugzak maakt hem echt iets voor mij en door de kleur past hij vrijwel overal bij. Dit is toch wel belangrijk als je je bedenkt dat je deze tas het komende jaar bijna elke schooldag met je mee zal nemen.


2

Dan je haar. Eigenlijk zou ik zeggen dat je hier alles mee moet doen wat je zelf wil, maar één ding wat wel erg handig is: zorg dat het goed vast zit onder het fietsen. Dit zorgt er voor dat het niet door de war gaat en dat je met een goed kapsel op school aan komt. Als je bijvoorbeeld een staart in hebt, wat ik het makkelijkst vind, haal je het elastiekje op school uit je haar en blijft je haar veel langer mooi en zelfs met wat volume dan wanneer je het laat verwaaien door de wind.

3

Het is overigens ook handig om altijd een elastiekje bij je te dragen. Als je haar dan toch niet meer mooi zit of het gewoon heel erg in de weg zit onder bijvoorbeeld een toets, dan kan je je haar gewoon vast maken en is er geen probleem meer.

4

Over iets altijd bij je dragen gesproken, een horloge dragen is misschien een beetje vergeten door de meeste mensen, maar als je op school rondkijkt verbaast het je hoeveel klokken het niet doen of er gewoonweg niet zijn in lokalen. Veel mensen zullen dan naar hun telefoon grijpen om te kijken hoe laat het is, maar als je een toets maakt valt dat nauwelijks tot niet te doen en kost dat ook gewoon te veel tijd, draag daarom gewoon een horloge. Zo ben je niet afhankelijk van iemand anders en weet je altijd waar je aan toe bent.


5

Als laatste en misschien wel meest bekende tip: zorg ervoor dat je een rustige, opgeruimde plek hebt om te kunnen leren en huiswerk te kunnen maken. Ik geef het toe, meestal maak ik mijn huiswerk in de woonkamer met de tv aan en als ik moet leren doe ik dit vaak genoeg liggend op mijn bed, maar soms is het fijn en gewoon beter om een plekje voor jezelf te hebben waar je kan gaan zitten en bezig kan gaan zonder afleiding te hebben.

En dat waren mijn tips alweer. Als je meer back to school berichten wil zien, neem dan vrijdag weer een kijkje op mijn blog voor wat inspiratie. Toch niet zo'n fan? Volgende week maandag komt er gewoon weer een ander soort bericht online.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten