maandag 28 september 2015

Sterke nagels verhaal + mijn routine


Ik krijg vaak de vragen: zijn dat je echte nagels? En als ik hier 'ja' op antwoord: hoe krijg je ze zo lang? Ik heb niet echte trucjes om snel lange nagels te krijgen, maar ik kan jullie wel vertellen wat ik heb gedaan om ze zo lang te krijgen en wat ik verder qua routine met ze doe.

Net als bijna iedereen waren mijn nagels al weer wat jaartjes terug heel breekbaar. Ik knipte ze ook gewoon af. Het was toch niet mijn bedoeling om lange nagels te hebben. Op een gegeven moment zag ik bij iemand (toen nog) uit mijn klas haar nagels. Ze waren super mooi, lang en ook echt stevig. Dat wou ik ook wel, dus ben ik begonnen met het laten groeien van mijn nagels. Ik kan jullie vertellen, dat is niet 1-2-3 gelukt.

Ik heb verschillende tips op het internet gezocht en ben begonnen met het alleen nog vijlen van mijn nagel naar binnen toe (schuin van boven naar beneden, richting het midden van mijn nagel). Dit heeft, denk ik, al geholpen, doordat het veel scheurtjes voorkomt. Maar hiermee was ik er nog lang niet. Het belangrijkste wat ik heb geleerd, is dat je geduld moet hebben en je nagels niet zomaar moet afknippen (op het moment knip ik zelfs helemaal niet meer). Ze zullen vaak breken, maar als er één breekt, haal de rest er dan nog niet meteen af. Dit ziet er niet altijd even mooi uit, maar ik heb het gevoel dat hoe meer je knipt, hoe sneller je nagels scheuren of afbreken. Daarnaast drink ik, vooral het afgelopen jaar, veel water en in die tijd zijn mijn nagels echt een stuk sterker geworden. Ze waren al vrij sterk, maar ik heb het gevoel dat ze ook dikker zijn geworden. Misschien dat water dus wel een goed middel is voor sterke nagels.

Mijn routine:

Voordat ik ben begonnen met mijn nagels doen, zagen ze er zo uit. Ik heb mijn nagellak er al wel af gehaald, maar mijn nagels zien er nog niet echt geschikt uit om alweer een ander nagellakje op te doen.


Ik ben gaan vijlen, heb er een stukje afgevijld en heb ze mooier gemaakt. Soms doe ik nu nog wat nagelcrème op en/of om mijn nagels, maar dit vind ik niet altijd even nodig. Vaak heb ik hier ook geen zin in.


Als laatst nog een mooi lakje. Ik heb hier twee laagjes van het lakje 465 Brick Shimmer. van Maybelline op gedaan. Doordat mijn nagels zo sterk zijn, heb ik overigens het gevoel dat nagellak een stuk beter en vooral langer op mijn nagels blijft zitten. Een week halen de meeste lakjes sowieso wel en twee gaat vaak zelfs nog goed. Super handig als je weinig tijd hebt om je nagels te doen!

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten