vrijdag 23 oktober 2015

My Style Food: Appelpakketje


Het is weer het moment van warmte en wat past daar nou beter bij dan appeltaart? Het probleem? Appeltaart is niet al te goed voor je en het duurt tijden voordat je taart een keertje klaar is. Mijn oplossing? Ik maak alleen de vullingen en eet dit warm op. Weer lekker makkelijk, zoals de meeste recepten die ik gebruik :)

Wat heb je nodig:
Een appel
Kaneel
Suiker
Aluminiumfolie

Laten we beginnen:
1. Begin met het schillen en in kleine stukjes snijden van de appel.


2. Voeg ongeveer een theelepel kaneel toe en meng dit met de appel.
3. Voeg een naar eigen keuze hoeveelheid suiker toe. Zelf doe ik meestal een klein beetje, omdat ik het wel lekker vind, maar ik het niet al te ongezond wil houden.


4. Doe het mengsel op een vrij groot stuk aluminiumfolie en vouw dit naar boven dicht. Het is belangrijk om dit echt goed te doen, omdat het pakketje anders kan gaan lekken in de oven.
5. Doe het pakketje nu voor +/- 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200°C. Ik leg mijn pakketje op het rooster in de oven, zodat hij van alle kanten zo goed mogelijk verwarmd kan worden. Wat in dit geval wel belangrijk is, is om een bakplaat onder het rooster in de oven te laten. Gaat het pakketje dan toch lekken? Dan is je oven in elk geval niet helemaal vies.

Met oventijd en al, duurt dit recept misschien een half uurtje en heb je daarna lekkere warme, zachte appel. Heerlijk als tussendoortje, maar ook goed als ontbijt of middageten. Varieer met de tijd in de oven om je appel eens wat minder zacht of zelfs zachter te krijgen en voor een grotere portie verdubbel je gewoon de ingrediënten en doe je het pakketje een half uurtje in de oven.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten