vrijdag 30 oktober 2015

Plog: Twee Daagjes Zuid-Limburg


Vorige week was het vakantie en om er even uit te zijn, ben ik met mijn ouders en mijn zus een paar daagjes naar Zuid-Limburg geweest. Op donderdagochtend vertrokken we en op zondagmiddag waren we weer terug thuis. Het leek me wel leuk om een keertje te ploggen, Ik heb de vrijdag en de zaterdag in vorm van foto's voor jullie vastgelegd. Overigens heb ik bewust de donderdag en de zondag niet geplogd, omdat deze dagen vooral uit het rijden naar en van Limburg bestonden. Het enige wat we op donderdag nog gedaan hebben, is naar Valkenburg gaan om een avond te eten.

Vrijdag

's Ochtends wakker worden in een ietwat mistig Limburg, met een heerlijk zonnetje. We stonden overigens op een terrassencamping. Dat houdt in dat elke rij met plaatsen een stapje hoger ligt.


Het programma voor vrijdag was vrij vol, dus zijn we op tijd vertrokken. Als eerst: Maastricht. Winkelen en naar het Bonnefantenmuseum. Voor CKV moest ik sowieso nog naar een museum, dus dit kwam goed uit. Het was een stukje lopen naar het museum, maar de route langs het kanaal en door de pas gevallen blaadjes maakte dit helemaal niet erg.


De dag voordat we weg gingen, kwam ik erachter dat er een gat zit in mijn zwarte broek, dus even een nieuwe scoren bij de H&M. Meteen een kijkje op de outfit van de dag.


Na Maastricht was de ochtend voorbij en heb ik even snel in de auto wat gegeten. Tijd voor de volgende onderneming: Outletcenter Maasmechelen. Dit outletcenter ligt in België en het duurde ongeveer een halfuurtje om hier naartoe te rijden. Ik heb een leuke nieuwe tas gescoord van Napapijri en een jas van United Colors Of Benetton.


En toen was het alweer bijna avond. Qua eten hebben we het heel simpel gehouden: brood of crackers. We waren ons brood voor tussen de middag vergeten mee te nemen, dus dat is het avondeten geworden. Ik ben alleen niet zo van het brood en ben daarom voor crackers gegaan.

Na het eten heb ik nog even voor de toetsweek geleerd (die zou namelijk na de vakantie beginnen) en toen ben ik op een gegeven moment naar bed gegaan. Gewoon even rustig aan doen, dus. Mijn nieuwe rugtas is trouwens op de achtergrond te zien.

Zaterdag

Ontbijt met een eitje. Een ietwat speciaal eitje, want hij was nog niet lang genoeg gekookt en moest daardoor al met een gat in de eierschaal terug de pan in.


Voor de zaterdag besloten we het rustig aan te doen. We zijn even naar het dorpje Gulpen geweest om wat boodschappen te doen en opzoek te gaan naar een kaart met wandelroutes. 's Middags zijn we dan ook gaan wandelen. Een wandeling van 7 kilometer over allerlei paadjes dwars door de natuur. Overigens erg uitzonderlijk, omdat we nooit gaan wandelen met het gezin. (Mijn idee om dit wel te doen! ;) )


Na de wandeling was er nog wat tijd over, mooi om foto's te gaan maken van een outfit. Met mijn hakken in mijn hand dwars door het weiland om op dat leuke plekje te komen waar we eerder die dag langs gelopen zijn.


Bij een kasteel in de buurt (zie achtergrond vorige foto) stond een hek tegen een gat in de muur. Achter het hek was het helemaal overwoekerd en stond een, ook, overwoekerde kas. Dit gaf een mysterieus idee, dus ik kon het niet laten om hier een foto van te maken.

Als avondeten nog een grote kom met erwtensoep, 's avonds wederom leren voor de toetsweek en mijn tripje naar Zuid-Limburg kan als afgelopen worden beschouwd.

Het ploggen was weer eens wat anders en als ik eerlijk ben, vond ik het leuk om dit een keertje te doen. Misschien dat ik dit vaker ga doen. Wat vinden jullie ervan?

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten