maandag 2 november 2015

Okergeel?!

Trendkleur 2015 okergeel mosterd

Kan iemand me even vertellen waar deze kleur zo opeens vandaan komt? De afgelopen tijd is de kleur okergeel (mosterdgeel) overal opgedoken en waar het vandaan komt? Ik heb geen idee, maar I like it!

Geel is voor mij altijd een moeilijke kleur geweest; ik vond het niet mooi en het paste voor mijn gevoel ook niet mooi bij outfits. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik van felle gele kleuren nog steeds niets moet hebben, maar het echte (wat donkerdere) okergeel, wat we nu overal zien vind ik ontzettend mooi. Zo werd ik laatst al aangetrokken door een prachtige okergele jas. Jammer, dat de prijs een beetje duur uitviel (370 euro!!) anders had ik nu waarschijnlijk in een okergele jas rondgelopen.

Mijn probleem met deze gelige kleuren is alleen nog steeds dat ze moeilijk zijn om te combineren. Vooral moeilijker dan de gemiddelde persoon denkt. Met te veel zwart stoot de kleur net wat te veel af, maar met wit zou ik het al helemaal niet snel proberen. De kleur staat over het algemeen denk ik wel het mooist wanneer je een rokje of een jurkje aan hebt en je blote benen hebt of bij grijs (zie hierboven). Grijs maakt vooral de mosterdkleuren heel mooi. Beide kleuren neigen naar de donkere kant te gaan, maar doen dit net niet. Ze vallen een beetje in hetzelfde rijtje en maken elkaar daardoor niet te hard.

Op het moment ligt er nog geen kledingstuk in een okergele/mosterdgele kleur in de kast, maar misschien als ik een leuk item tegen kom, dat jullie binnenkort een blogbericht met een item in deze kleuren voorbij zien komen!

Wat vinden jullie van deze kleur(en)?

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten