maandag 5 oktober 2015

Review: 465 Brick Shimmer.


Na het vorige week te hebben gehad over mijn nagels, is het vandaag tijd om een nagellakje te laten zien die mijn nagels nog mooier maakt. Van dit lakje zagen we vorige week al een kleine sneak peek, nu zal ik meer laten zien en mijn mening geven. Het lakje waar ik het over heb, is 465 Brick Shimmer. van Maybelline.

Een lakje dat voor elke gelegenheid geschikt is. Ruig en stoer door de bronzen kleur, klassiek door de lichte shimmer, maar alledaags doordat de shimmer vrij mat is. Dit klinkt in eerste instantie een beetje gek, maar de kleur is echt geweldig. Perfect ook voor de herfst waar we weer in beland zijn.

Eerste laagje:

Het eerste laagje is al vrij dekkend. De shimmer en de kleur zijn al goed zichtbaar, maar zullen bij het tweede laagje beter uitkomen. De nagellak droogt overigens bij dit laagje al super snel. Niet veel meer dan vijf minuten zijn nodig om te kunnen beginnen aan het tweede laagje. Tot nu toe een prima nagellakje.

Tweede laagje

Het tweede laagje is, zoals verwacht, helemaal dekkend. De nagellak is écht brons van kleur wat vooral mooi staat bij de iets bruinere kleur van mijn houdt. Ook al is mijn huidskleur een stuk lichter dan de nagellak, op de één of andere manier vermengen ze wat de nagellak niet te opvallend maakt, maar er wel laat zijn.

De kwaliteit van de nagellak is gewoon goed. Na een week was hij bij de randjes wat afgesleten en zag je de nagellak op sommige plekken wat minder dekkend worden. Alsof er een laagje vanaf was gegaan. Echt chippen deed hij dan weer niet, wat ik een pluspunt vind. Chippen is toch een stuk zichtbaarder dan afslijten. Daarnaast vertelde ik bij het eerste laagje al dat de nagellak snel droogt. Dit geld ook voor het tweede laagje. Na een half uur/drie kwartier gewacht te hebben waren mijn nagels helemaal droog en dan ook echt droog. Ik denk overigens dat het snelle drogen van het lakje te maken heeft met de kleine glittertjes die het metallic effect geven. De kleine glittertjes houden voor mijn gevoel het lakje bij elkaar en zorgen er daardoor voor dat de nagellak zo snel droog is.

Als laatst is het eraf halen van dit lakje belangrijk om te melden. Bij nagellak met glitters gaat het eraf halen van de nagellak altijd erg moeilijk. Watjes blijven vast zitten aan de glitters en gaan daardoor kapot, terwijl de glitters onbeweeglijk op de nagel blijven zitten. Dit is bij deze nagellak in ieder geval niet het zo. De nagellak gaat er even simpel als andere nagellakjes vanaf. Het enige wat kan zijn, is dat er wat kleine glittertjes over blijven als je niet genoeg schoongemaakt hebt.

Zo samen is dit lakje bijna perfect. Het is jammer dat hij slijt, maar de mooie herfstkleur en de korte droogtijd maken dit helemaal goed.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten