maandag 9 november 2015

Review: Dream Satin Liquid Foundation, Maybelline


De afgelopen zomer heb ik letterlijk geleefd op mijn Dream Satin Liquid foundation van Maybelline. Het was dan ook niet gek dat hij op begon te raken en het mij een goed idee leek om alvast een nieuwe te gaan halen. Het eerste wat me opviel in de winkel? De verpakking zag er lichterlijk anders uit. Dit komt voornamelijk doordat de formule veranderd is en er nu spf 13 in de foundation zit, iets wat natuurlijk duidelijk op het product gezet moet worden. Omdat de zomer nu alweer even voorbij is en vooral mijn gezicht niet meer zo bruin is, ben ik gegaan voor een tintje lichter (eerst had ik 40 Fawn en nu heb ik 30 Sand. Dit was wel even wennen, maar maakt een stukje minder verschil dan de verrandering in de formule doet.

Laten we het product eerst eens gaan bekijken en het daarna over het verschil hebben.


Als eerst is het belangrijk om jullie te laten zien hoe mijn gezicht eruit ziet voordat ik mijn make-up op doe. Zoals jullie zien zie ik er zo vrij bleekjes uit en heeft mijn huid verschillende plekjes. Ik heb ervoor gekozen om deze plekjes ook niet bij te werken met concealer om het effect van de foundation extra goed te kunnen tonen.


Qua andere producten heb ik hier alleen wat concealer bij mijn ogen gedaan.
En nu met foundation. De foundation geeft mijn gezicht al een stuk gezondere uitstraling. Hij heeft precies de goede kleur voor me en het aanbrengen gaat erg fijn doordat de foundation iets wateriger is. Dit is overigens een puntje wat veranderd is door de nieuwe formule. De foundation is wat wateriger geworden. Het voordeel is dat aanbrengen en gelijkmatig verdelen makkelijker gaat, voorheen maakte ik mijn kwast nog wel eens vochtig om eenzelfde soort resultaat te krijgen, maar de foundation dekt met eenzelfde hoeveelheid daardoor minder goed. Dit zal er waarschijnlijk op resulteren dat ik meer foundation ga gebruiken en de foundation eerder op zal zijn.

Wat overigens wel handig is om verspilling zo veel mogelijk tegen te gaan, is het pompje waarmee de foundation gelijkmatig uit de verpakking gepompt kan worden. Het pompje biedt de mogelijkheid om de kleinste hoeveelheid foundation op je huid te doen. Een grote hoeveelheid van foundation overhouden wordt hierdoor bijna onmogelijk.

Verder staat er nog op de verpakking dat de foundation "poreless perfection" geeft, iets wat niet 100% uitkomt en waar ik ergens wel blij om ben. Het blijft toch altijd wel zichtbaar dat mijn huid niet perfect is en ik vind dat je dat ook zeker niet helemaal weg moet plamuren met foundation en andere make-up. Onzuiverheden horen nou eenmaal bij mijn leeftijd en maken het allemaal niet zo fake. Het is natuurlijk wel jammer de foundation zijn beloften niet waar kan maken, maar zoals ik net al zij is dit geen ramp voor mij.


Als laatst is het handig om een foto te laten zien met het eindresultaat. De foundation staat, vind ik, goed. Hij blendt mooi met mijn nek en is niet te mat, maar zeker ook niet glowy. Perfect qua kleur, dus.

Al met al blijft dit een favoriet voor mij. Het iets wateriger zijn een soort nadeel omdat de foundation eerder op zal zijn, maar er zijn wel twee voordelen bij gekomen: makkelijker en mooier aanbrengen, en er zit nu spf 13 in de foundation. Vooral voor de winter vind ik het een fijn idee om altijd wat spf in mijn foundation te hebben. De winter is toch de tijd van het jaar waar we vergeten om zonnebrand op te doen terwijl het juist ook in dit seizoen belangrijk is om je huid voldoende te beschermen.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten